Våra kurser hjälper dig att hålla dig ständigt uppdaterad inför kommande utmaningar i ditt dagliga arbete. Tyngdpunkten i kurserna ligger på praktiskt applicerbar kunskap som direkt kan kopplas till dina pågående projekt.

Allmänt om din anmälan

När du anmält dig till en kurs skickar Marknadsföreningen Stockholm en bekräftelse på din anmälan. Det sker inom ett par arbetsdagar. Senast tre dagar före kursstart får du ett välkomstbrev med praktisk information såsom tid och plats samt eventuella förberedelser.

Fakturan skickas separat i samband med bokning. Kursavgiften betalar du inom den tidsrymd som anges på fakturan.

Priser

Alla kurser och workshops är öppna för såväl medlemmar som gäster. Föreningens medlemmar har rabatterade priser. Medlem prioriteras i de fall väntelistor uppstår. Priset för respektive kurs framgår i samband med kursbeskrivningen på Marknadsföreningens webbplats.

Avanmälan

Anmälan till samtliga kurser (online, på plats samt digitalt on-demand) är bindande. Det betyder att du är skyldig att betala kursavgiften även om du inte kan delta.

Vid förhinder för anmäld deltagare kan någon annan person från beställande företag utnyttja platsen. Vänligen meddela Marknadsföreningen vem som kommer i ditt ställe.

Om du ej kan delta på plats på grund av misstänkt Covid-19 eller annan sjukdom, kommer du i de fall det är möjligt att istället delta via länk på distans.

Vid sjukdom kan vi vid särskilda fall omboka din kursplats mot en administrativ avgift. Vid köp av digital on-demand kurs gäller ingen ångerrätt.

Inställd kurs

Marknadsföreningen Stockholm har rätt att ställa in en kurs eller en workshop om det inte blir tillräckligt många deltagare. Likaså vid annan anledning som föreningen inte kan råda över, exempelvis sjukdom hos läraren.

Ändringar i kursupplägg

Marknadsföreningen reserverar sig för eventuella ändringar som måste göras sedan utbildningen publicerats, såsom ändring av datum, plats eller viss justering av innehåll. I den mån någon ändring påverkar kursens innehåll eller utformning kommer alla deltagare att underrättas.

Inom föreningen har alla lärare hög kompetens och vi förbehåller oss rätten att byta lärare vid sjukdom eller av annan anledning som föreningen inte kan råda över.

Hantering av dina personuppgifter

I och med att du godkänner köpevillkoren, vilket måste göras för att anmälan ska kunna skickas via hemsidan, samtycker du till registrering av personuppgifter i Marknadsföreningens kundregister. Registret finns för att kallelser och fakturor till deltagarna ska kunna skickas.

Registret förs också för att Marknadsföreningen Stockholm ska kunna informera om pågående och kommande kurser och evenemang. Om du inte vill ha information ber vi dig meddela oss genom att mejla till: info(at)mis.se

Fotografering och filmning

Marknadsföreningen Stockholm reserverar sig rätten att fotografera och filma under sina kurser och publicera i sina olika kanaler. Dock är våra medlemmars integritet viktigt för oss och om du som deltagare inte är bekväm med att fotograferas eller synas i våra kanaler går det bra att säga till en av våra representanter på plats. Din önskan kommer att respekteras.

Företagsanpassade utbildningar

Med era unika förutsättningar som utgångspunkt skapar vi skräddarsydda utbildningar som blir unika för ert företag. Resultatet blir en kostnadseffektiv och anpassad utbildning där medarbetarna sedan kan applicera kunskapen direkt i sin vardag.

Utbildningarna består av en mix mellan teori, högaktuella praktikfall och övningar. Genom vårt breda kontaktnät erbjuder vi ett brett urval av kompetenta utbildningsledare med lång erfarenhet från näringslivet.

Bland våra referenser finner du utlåtande från välkända organisationer såsom Teracom, ISS Facility Servicers, Nordea, Volkswagen, Svenska Spel, Posten med flera.

Avanmälan av företagsanpassad utbildning

Bokning är bindande.

Kontakta Marie Sommar, marie(at)mis.se för intresseanmälan och mer information.

Så här säger våra kursdeltagare

Testimonial

”Kursen gav mig en aha-upplevelse när det gäller att få inspiration till hur vi bäst kommunicerar med våra kunder. Bra att ha med sig i det dagliga arbetet.”

Emma Lindberg, Corporate Communications Officer, Stockholms stads bostadsförmedling, gick kurse "Content Marketing"
Testimonial

”Jag är ny medlem i MiS, men har redan upptäckt fördelarna. kursen jag gick på var proffsigt genomförd, hade ett väl anpassat innehåll och en puls som gav mersmak! Det kändes som jag verkligen fick valuta för tid och pengar.”

Marita Wengelin, Marknadskommunikatör, Q-steps, gick kursen "WordPress för marknadsförare"
Testimonial

”Kursen gav mig massor av konkreta tips på hur jag ska skriva en bättre marknadsplan som styr arbetet på Marknadsavdelningen. Bra mix av teori och praktik. Plus även till kursledaren som med bred erfarenhet och stort engagemang lyckades inspirera och engagera gruppen under hela kursen.”

Lars Lindberg, marknadschef Netigate, gick kursen "Skapa en kraftfull marknadsplan"
Testimonial

”Kursen sammanfattade det man måste veta på ett professionellt och tydligt sätt. Vi har ett ansvar att uttrycka oss korrekt till konsumenter, för att få deras förtroende och kursen gav mig de viktigaste riktlinjerna.”

Maria Grunditz, Marknadschef, Kerstin Florian, gick kursen "Praktisk Reklamjuridik"
Testimonial

Kursen 'Strategisk varumärkesnärvaro i sociala medier' ger en bra genomgång av hur man ska tänka kring sitt engagemang i sociala medier, även om man arbetat med det ett längre tid. En väl underbyggd kurs där man kan låta sig inspireras och även diskutera kring både generella och specifika frågeställningar. Lärorikt och intressant”

Daniel Ogalde, PR-ansvarig, Berns, gick kursen "Strategisk varumärkesnärvaro i sociala medier"
Testimonial

”För att vidga mina vyer inom området och få konkreta tips om hur vi kan jobba gick jag den här kursen som gav mig en bra grund att stå på för att sedan kunna skapa en content marketing-strategi och genomförandeplan.”

Astrid Lundquist, Marknadsansvarig Privat, If Skadeförsäkring, gick kursen "Content Marketing"
Testimonial

”För mig var det här ett bra startskott för att lära mig mer; jag har fått veta hur trenderna ser ut och var jag kan söka information om olika målgruppers närvaro och beteenden i olika sociala medier. Den största insikten jag fick var nog hur mycket resurser som krävs för att bygga och upprätthålla relationer i de olika kanalerna.”

Frida Andersson, Copywriter, Bilbo & Co, gick kursen "Skriv effektivt för sociala medier"
Testimonial

”Inspirerande kurs! Alla frågor var verkligen ok att ställa, såväl lågt som högt!”

Karin Lundmark, Kommunikationsansvarig, OFR, gick kursen "Intensivstart i sociala medier för yrkesvana"
Testimonial

”Kursen ’Strategisk projektledning’ var en kort och inspirerande kurs som gav både insikter och konkreta verktyg. Rekommenderas!”

Max Wallenberg, Kommunikatör och Projektledare på Försäkringskassan, gick kursen "Strategisk projektledning"
Testimonial

”Mycket bra innehåll och berikande kurs. Jag fick med mig ännu större nyfikenhet inför ämnet och bra verktyg som jag bland annat kan använda på de events vi ordnar”

Katarina Barter, Verksamhetschef, Väsby Promotion
Så gör du intryck och lämnar avtryck med din presentation
Testimonial

”Kursen har givit mig inspiration och fått mig att vilja förkovra mig mer inom mitt marknadsområde. Har fått bra verktyg med mig för att kunna ta fram en effektiv och levande marknadsplan”

Marie Lannebrink, Produktchef, Semper AB, gick kursen "Så skapar du en effektiv marknadsplan"
Testimonial

"Jag blev oerhört inspirerad och taggad. Kursledarna utstrålade kunskap och trygghet"

Kursdeltagare 2017, "Filma med mobilen"
Testimonial

"Kursen var över förväntan. På två halvdagar fick vi inte bara lära oss ett program i mobilen utan ett helt tänk kring att filma. Välinvesterade pengar och tid. Det här kommer jag att kunna använda i jobbet (och fritiden)"

Cajsa Lindgårdh, Kommunikationschef, Forsen AB, gick kursen "Filma med mobilen" 2017
  • Dela :