Platsen för ständigt lärande & nätverkande

Det är spännande tider inom marknadsföring och kommunikation; nya roller och arbetssätt, fler kanaler än någonsin, teknik som möjliggör taktisk precision och där samtidigt varumärket är centralt i en transparent värld.

Hos oss inspireras du av spetsen inom marknadsföring och kommunikation, via vårt breda utbud av seminarier & webbinarier, temanätverk, kurser & mentorskap. I ett av Sveriges största professionella nätverk inom marknadsföring och kommunikation är du del av en värdefull gemenskap, skapar nya kontakter och får verktygen för att glänsa i en föränderlig värld.

Välkommen till Marknadsföreningen Stockholm!

Bli medlem du också!

  • Spar tid – vårt program ger dig full koll på det du behöver veta, både live & on demand

  • Nätverka & knyt nya kontakter

  • Inspireras av experter och branschkollegor

  • Ständigt lärande & kompetensutveckling

  • Unik mötesplats

  • Förmånligt medlemspris på alla kurser

  • Exklusiva medlemserbjudanden

BLI MEDLEM NU

Varför Marknadsföreningen Stockholm?

Testimonial

"I mitt yrke förväntas man kunna och veta 'allt' om det senaste inom marknadsföring. Tack vare att jag deltar på lunchseminarium och nätverksträffar så tycker jag att jag har bra kunskap och vet lite mer än de flesta om det senaste."

Agneta Berg, Marketing Communication Manager, Megger Sweden
Testimonial

"Ett mycket bra nätverk för oss – erfarenhetsutbyte, bra kontakter, bra erbjudande för alla medarbetare i FTI att utvecklas i (kurser, nätverksträffar). Det är intressanta områden som bevakas och tas upp. Vi får också insikter från kontakter som vi inte träffar i andra sammanhang."

Anette Löhnn, Marknadschef, FTI
Testimonial

"För att ni har så många bra seminarier, träffar och kurser! Att träffa alla fantastiska medlemmar är väldigt inspirerande."

Elenor Wolgers, Marknadschef, Musikaliska
Testimonial

"Vårt företagsmedlemskap ger alla våra medarbetare inom MarCom hjälp att hålla sig ájour inom sitt arbetsområde. Inte minst får man ju också chans att träffa många trevliga marknadsföringskollegor på andra företag och organisationer."

Ewa Rönndahl, Projektledare, Trygg-Hansa
Testimonial

"För alla intressanta seminarier och möjligheterna till att knyta kontakter inom alla typer av branscher."

Robert Nygårdhs, Marknadschef, Visit Norway
Testimonial

"Jag tycker att det är en fantastisk möjlighet till kompetensutveckling och att bygga nätverk. Gillar särskilt Marknadschefsnätverket där vi får tid till att bolla idéer eller problem med varandra, det är guld värt."

Sofie Samrell, Marknadschef, QBank DAM
Testimonial

"Jag gillar att MiS har ett brett och inspirerande utbud med träffar, seminarier och kurser. Jag har fått med mig mycket intressant kunskap och nya infallsvinklar från de olika evenemang som jag varit med på. Det är också kul att få möjlighet att träffa så många intressanta människor inom branschen."

Sophia Rosenlöf, Marknadskoordinator, Formpipe
Testimonial

"Det ger oss en möjlighet att vidareutbilda oss inom marknadsföring och att nätverka med de smartaste i branschen. Vi tror verkligen på att vi som individer behöver utveckla oss i samma snabba takt som företaget och här är Marknadsföreningen en jättebra möjlighet."

Oskar Klingberg, vd Wiraya
Testimonial

"Jag är med i Marknadsföreningen för att inspireras, utvecklas och träffa massor av fantastiska människor som älskar kommunikation. Om jag hade kunnat hade jag gått på allt ni erbjuder, det svider att behöva välja bort!"

Agneta Andersson, Avalon Innovation
Testimonial

"Jag är relativt ny i min roll och värderar därför kunskapsutbytet som MiS erbjuder oerhört högt. Vi vet alla hur fort allting går och det gäller att hänga med i utvecklingen."

Michèle Sandstedt, EFFSO

Missa inte!

16-maj-24 event-img

Årets Marknadschef 2024: Smartare tillsammans!

[PÅ PLATS]: Årets event är här! Häng med oss på branschens bästa mingel när vi under en eftermiddag korar och hyllar de vassaste insatserna under året som gått. Vi får ta del av vassa keynotes och spaningar från svenska och internationella talare samt erfarenhetsutbyte & panelsamtal med de personer och varumärken som ligger i framkant inom marknad och kommunikation.

Aktuella event

19

apr.24

Marketing Talks #13: Så når företag ut på sociala medier - kraften i rörligt innehåll

[ONLINE] 19 april: Under detta avsnitt av Marketing Talks får du inblick i de senaste trenderna gällande rörligt innehåll och insikter från Ungdomsbarometern kring hur generation Z använder sociala medier och vilket typ av innehåll som verkligen når fram.


08

maj.24

Lunchevent: Bakom kulisserna för Tv4s innehållsstrategi – tjuvkika på höstens programhöjdpunkter!

[PÅ PLATS] 8 maj: Häng med oss till TV4 på ett exklusivt event som tar oss bakom kulisserna till arbetat med innehållsstrategi och deras tänk kring programinnehållet, för att få en bra mix mellan olika innehållskategorier. Kanal- och innehållsdirektör Fredrik Arefalk berättar även om hur de gör för att nå ut brett till alla målgrupper med både etablerade program och nya uppstickare.

16

maj.24

Årets Marknadschef 2024: Smartare tillsammans!

[PÅ PLATS]: Årets event är här! Häng med oss på branschens bästa mingel när vi under en eftermiddag korar och hyllar de vassaste insatserna under året som gått. Vi får ta del av vassa keynotes och spaningar från svenska och internationella talare samt erfarenhetsutbyte & panelsamtal med de personer och varumärken som ligger i framkant inom marknad och kommunikation.


23

maj.24

Nätverket MiS Inhousecheferna: Ledarskapet och kulturen - viktiga framgångsfaktorer

[PÅ PLATS] 23 maj: Den här träffen tar avstamp i ledarskap och kultur och hur stor inverkan det har på affär, kreativitet och innovation. Hur kan vi arbeta aktivt med detta? Hur kan vi främja ett gott ledarskap och vilken arbetskultur eftersträvar vi?

28

maj.24

Marketing Afternoons: Skapa engagemang och värdeskapande kommunikation med ert hållbarhetsarbete

[PÅ PLATS] 28 maj: De flesta företag börjar nu vakna till och inse att hållbarhet är något som vi alla behöver engagera oss i, och då krävs det att vi gör det på ett genuint och eget sätt – kopplat till vårt syfte och vårt varumärke.


29

maj.24

Marketing Afternoons GÖTEBORG: Så får du marknadsavdelningen att hänga på AI-revolutionen

[GÖTEBORG] 29 maj: Följ med på en resa in i en framtid där AI spelar en avgörande roll på varje marknadsavdelning. En framtid där de som använder AI kommer ha ett försprång gentemot konkurrenterna.

Aktuella kurser

Vill du prova våra nyhetsbrev?

Let’s keep in touch! Vi vill gärna bjuda dig på utskick med inspiration, trendspaning och erbjudanden inom ramarna för vår verksamhet. Du kan då se fram emot artiklar, en och annan inspelning från våra webbinarier, samt tips från vårt event- och kursutbud. Splash


Marknadsföreningen på Instagram